Trauksmes celšana

 

RĪGAS OSTVALDA VIDUSSKOLA

 

Dammes iela 20, Rīga, LV-1067, tālruņi:67423748, 67422819, fakss 67427107, e-pasts rovs@riga.lv


 

 

IEKŠĒJIE NOTEIKUMI


 

2023. gada 5. oktobrī

Nr. VSO-23-5-nts

 

Izdoti saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 72. panta pirmās daļas 1.punktu, Trauksmes celšanas likuma 5.panta pirmo daļu un Rīgas Ostvalda vidusskolas nolikuma 48 panta 3. un 12. punktiem

 

 

 

Rīgas Ostvalda vidusskolas trauksmes celšanas kārtība

 

I.Vispārīgie jautājumi

 

  1. Rīgas Ostvalda vidusskolas (turpmāk tekstā – Izglītības iestāde) kārtība (turpmāk tekstā – Kārtība) “Rīgas Ostvalda vidusskolas trauksmes celšanas kārtība” nodrošina vienotu pieeju trauksmes ceļšanas organizācijai.

 

  1. Trauksmes celšana dod iespēju ziņot iekšēji par iespējamiem pārkāpumiem Pašvaldībā, lai tos savlaicīgi novērstu.

 

  1. Trauksmes celšanas sistēma Pašvaldībā ir vienota un centralizēta. Trauksmes celšanas centra funkcijas Pašvaldībā pilda Rīgas domes Iekšējo pārbaužu un korupcijas novēršanas nodaļa (turpmāk – Nodaļa).

 

  1. Izglītības iestādei ir tiesības noteikt kontaktpersonu trauksmes celšanas jautājumos (Turpmāk – Kontaktpersona), kas sniedz konsultacijas saistībā ar trauksmes celšanu. Izglītības iestādes vadītājs nodrošina Kontaktpersonu apmācību trauksmes celšanas jautājumos un informē iestādē nodarbinātos par minēto Kontaktpersonu pieejamību.

 

  1. Ar trauksmes celšanas kārtību tiek iepazīstināti esošie Izglītības iestādes darbinieki, jaunie darbinieki, uzsākot darba tiesiskās attiecības, un praktikanti, uzsākot praksi.

 

 

 

II. Trauksmes celšanas mērķi, uzdevumi

 

  1. Trauksmes celšanas mērķis ir nodrosināt Pašvaldības administrācijas darbiniekiem, amata pretendentiem un praktikantiem iespēju ziņot iekšēji par pārkāpumiem (iekšējās kārtības, ētikas kodeksa, darba drošības pārkāpumiem, pārkāpumiem darba procesos, dažādu profesionālu normu neievērošanu) Pašvaldībā;

 

Trauksmes cēlējs noteikumos aprakstītās sistēmas ietvaros ir tiesīgs celt trauksmi par jebkuru pārkāpumu, kas kaitē sabiedrības interesēm, it īpaši par:

6.1 amatpersonu bezdarbību, nolaidību, dienesta stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu;

6.2. korupciju;

6.3. finanšu līdzekļu vai mantas izšķērdēšanu;

6.4. darba drošības apdraudējumu;

6.5. sabiedriskās kārtības apdraudējumu;

6.6. cilvēktiesību pārkāpumiem;

6.7. pārkāpumiem personas datu aizsardzības un tīkla un informācijas sistēmu drošības jomā.

 

 

III. Trauksmes cēlēja ziņojuma iesniegšanas, saņemšanas un reģistrēšanas kārtība

 

7. Trauksmes cēlējs, ievērojot Trauksmes celšanas likuma 6. pantā un Iesniegumu likuma 3. pantā noteikto un norādot, ka tas ir trauksmes cēlēja ziņojums, vai izmantojot trauksmes cēlēja ziņojuma veidlapu, iesniedz Pašvaldībā iesniegumu:

7.1. nosūtot to uz speciāli trauksmes cēlēju ziņojumiem izveidotu e-pasta adresi trauksme@riga.lv (turpmāk – E-pasts);

7.2. ievietojot to Rīgas domes administratīvās ēkas Rātslaukumā 1, Rīgā, vestibilā speciāli trauksmes cēlēju ziņojumiem izvietotā pastkastē (turpmāk – Pastkaste);

7.3. nosūtot Nodaļai pa pastu, uz aploksnes norādot “Trauksmes cēlēja ziņojums”;

7.4. ziņojot mutvārdos Kontaktpersonai (iesniedzēja un Kontaktpersonas klātbūtnē mutvārdu iesniegums tiek noformēts rakstveidā, izmantojot trauksmes cēlēja ziņojuma veidlapu).

 

8. E-pasta saturam un Pastkastei var piekļūt tikai Reģistrators un Nodaļas vadītājs. Korespondences un citi ar trauksmes celšanu saistīti dokumenti nosūtāmi/nododami Nodaļai, ievietojot tos Pastkastē, pārsūtot uz E-pasta adresi vai nododot personīgi Reģistratoram vai Nodaļas vadītājam.

 

9. Ja trauksmes cēlējs iesniedz iesniegumu (ar norādi, ka tas ir trauksmes cēlēja ziņojums) vai nosūta e-pasta sūtījumu (ar norādi, ka tas ir trauksmes cēlēja ziņojums), izmantojot citus saziņas veidus, saņemtie iesniegumi un e-pasta sūtījumi, nereģistrējot tos lietojumprogrammās – Rīgas domes Lietvedības informācijas sistēmā (turpmāk – RDLIS), Klientu attiecību vadības informācijas sistēmā (turpmāk – KAVIS) vai citās Institūciju izmantotās lietvedības sistēmās –, tiek nekavējoties nodoti/pārsūtīti Nodaļai atbilstoši noteikumu 9. punktam.

 

10. Ja persona, iesniedzot iesniegumu vai nosūtot e-pasta sūtījumu, nav norādījusi uz trauksmes celšanu, bet līdz brīdim, kamēr iesniegums vai e-pasta sūtījums vēl nav izskatīts pēc būtības, lūdz to izskatīt kā trauksmes cēlēja ziņojumu, iesniegumu vai e-pasta sūtījumu atbilstoši noteikumu 9. punktam nekavējoties nodod izvērtēšanai Nodaļai.

 

 

Direktore J.Ivanova