Karjeras nedēļa 2021 Rīgas Ostvalda vidusskolā

 

 

Vēl viens izaicinājumu pilns gads ir iesācies Rīgas Ostvalda vidusskolā! Par spīti grūtībām, arī šajā gadā izdevās īstenot KARJERAS NEDĒĻU.

Skolotājiem netrūkst ideju un vienmēr tiek atrasti radoši risinājumi. Karjeras nedēļas pasākumus izdevās īstenot 1.-12.klasēs, atbilstoši katras klases situācijai un iespējām: klātienē vai attālināti.

 

Darba formas:

 

Sākumskolā 1.-4.klasēs:

 

    • Audzināšanas stundas,

    • Tematiskas stundas dažādos mācību priekšmetos,

    • Tematiski zīmējumi,

    • Radoši uzdevumi un mīklu minēšana,

 

 

Pamatskolā 5.-9.klasēs:

 

    • Radoši uzdevumi mācību priekšmetu ietvaros,

    • Tematiskas audzināšanas stundas,

    • Tematiska stunda par IT nozari 7.-8.klasēs,

    • Attālinātas nodarbības, lekcijas.

 

Vidusskolā 10.-12.klasēs:

 

    • Tematiskas audzināšanas stundas,

    • Tematiskas nodarbības KI tēmās (lietišķā etiķete, darba intervijas, CV un motivācijas vēstules),

    • Dalība jauniešu diskusijās,

    • Individuālās karjeras konsultācijas,

    • Karjeras tēmu integrācija mācību saturā,

 

 


 

Veiksmes stāsti

11. oktobrī 3.d klases skolēni iepazinās ar bibliotekāra profesiju un tās noslēpumiem. Spēlējot lomu spēli, skolēni uzzināja, kādi bibliotekāra pienākumi, ko izsniedz bibliotekārs katram lasītājam, ko pieraksta lasītāja kartē, kā arī bibliotekāre iepazīstināja ar aizraujošām bērnu grāmatiņām.


 

image-20211020190431-7

Ilustrācija 1bibliotekāra profesijas iepazīšana 3.D


 

12. oktobrī klases stundas laikā 6.c klase piedalījās radošo profesiju izzināšanā, šoreiz tā bija aktiera profesija. Ar vecāku palīdzību skolēniem bija iespēja caur Zoom platformu ieskatīties "Mihaila Čehova krievu drāmas teātra" aizkulisēs. Lekcijas laikā skolēni virtuāli apskatīja slepenās teātra ēkas telpas, uzzināja, cik apjomīgi radošs ir aktiera darbs, kā arī iepazinās ar fotogrāfijām, kurās tika parādīta aktieru skatuves tēlu daudzveidība.

Interese un jautājumu daudzveidība lika secināt, ka aktieru profesija joprojām ir aktuāla, jo izklaide rada pozitīvi neaizmirstamas emocijas. Latviešu valodas stundā 6. c klases skolēni uzrakstīja atskaiti par redzēto un dzirdēto. Secinājums: tikšanās klātienē ir daudz aizraujošāka!!!

 image-20211020190431-8

Ilustrācija 2IKT profesiju iepazīšana 8.B

15.oktobrī 8.b klase klases stundas laikā, skolēni stāstīja par IT profesijām un dalījās pieredzē par vecākiem, kuri strādā šajā jomā. Jaunieši diskutēja par profesijas aktualitāti un pieaugošo lomu mūsdienās, kā arī cik ļoti viņus pašus interesē darbs šajā jomā.


 

Ļoti interesanti uzdevumi visas nedēļas ietvaros bija 5.klašu skolēniem dizains un tehnoloģiju priekšmetā. Skolēni pētīja IKT profesijas saistību ar dizainu, izstrādāja prototipus, plakātus un shēmas par dažādām aplikācijām, mājas lapām, sociālajiem tīkliem, datorspēlēm.

 

image-20211020190431-9

Ilustrācija 3 IKT un dizains 5.klasēs

image-20211020190431-10

Ilustrācija 4 IKT un dizains- demonstrācijas1

image-20211020190431-11

Ilustrācija 5IKT un dizains- demonstrācijas 2


 

7.klasēs dizaina un tehnoloģiju mācību priekšmeta ietvaros skolēni paralēli mācību procesam, pētīja profesiju pārstāvjus- audējs. Skolēniem bija iespēja pastāstīt par dažādu aušanas tehniku pārstāvjiem un analizēt profesijas specifiku.

7., 8., 10.b klašu skolēniem bija iespēja pamēģināt iziet “Karjeras kompass” metodiku un vērst uzmanību savai izpratnei par izvēlēto karjeru un gatavībai pieņemt karjeras lēmumus.

image-20211020190431-12

Ilustrācija 6 Karjeras kompass 8.klasē

7. un 8. klašu skolēniem bija iespēja datorikas stundās noskatīties speciāli veidoto materiālu par IKT profesijām un veikt patstāvīgus darbus, lai izmēģinātu praktiskās spēles dizainera iemaņas.

9. un 12. klasēm tika organizētas tematiskās nodarbības par karjeras lēmumu pieņemšanu, izglītības iespēju izpēti.

11. a klasē jaunieši spēlēja interaktīvu spēli- Uzņēmējdarbība. Jaunieši iejutās dažādās lomās darba intervijā un izspēlēja dažādus scenārijus, kas ļāva labāk sagatavoties lietot tieši tās savas prasmes un īpašības, kuras nepieciešamas, lai veiksmīgi iekārtotos darbā izvēlētajā profesijā. Lai spēle būtu pietuvināta reālajai situācijai, tika izmantoti dažādi noformējuma elementi, kas iekļāvās arī mācību saturā- krievu valodas un literatūras stundā: CV formas, motivācijas vēstule, sludinājumi. Pēc spēles beigām skolēni varēja reflektēt par saviem spējam un iemaņām. Stundā izmantotā informācija bija vajadzīga un palīdzēja pārdomāt nākotnes profesijas izvēli un reālās dzīves iespējas, kā arī attīstīt komunikācijas spējas, saistītas ar publiskās runas kursu. Balstoties uz Skola 2030 ieteiktajiem materiāliem, jaunieši praktiski veidoja arī uzņēmumu vizītkartes, salīdzināja un analizēja dažādus informācijas sniegšanas veidus, noteikumus, noformēšanas stilus.

Visas nedēļas laikā tika sniegtas arī individuālās karjeras konsultācijas un grupu konsultācijas.


 


 

Informāciju sagatavoja pedagogi karjeras konsultanti:

                Jekaterina Kumancova un Madara Kalniete