KARJERAS NEDĒĻA 2018 “BŪVĒ SAVU KARJERU PATS!”

2018.gada 8.-12.oktobris

Skola:  Rīgas Ostvalda vidusskola

 

Karjeras izglītības jautājumu koordinators - Jekaterina Kumancova, 26428424, rukzakova@inbox.lv

Madara Kalniete, 29680887, madarakalniete@inbox.lv 

 

Skolas pasākumu plāns

 

Cikos?

Kas?

Pasākuma nosaukums

Kur?

Vieta

Kam?

Mērķa auditorija

Par ko?

Pasākuma īsa anotācija

Kontaktpersona?

Pirmdiena, 8.oktobris

4. stunda

Karjeras kompasa metodika

305. kab.

8.b klases skolēni

Atbalsts skolēniem.

Karjeras kompetenču veidošana ar metodikas palīdzību

Karjeras dialogs: galvenie pamatprincipi.

Pedagogs karjeras konsultants

Jekaterina Kumancova

9:20

Klases stunda “Kas es gribētu būt?”

112.kab.

2.a klase

Izzināt skolēnu priekšstatus par nākotnes profesiju, par veiksmīgu karjeru.

J.Punga

2,4,5 stunda

Atmini profesiju!

218.kab.

8.a, 8.b, 8.c klases meitenes

Karjeras izglītības metodikas aprobācija.

M.Kalniete- pedagogs karjeras konsultants

Otrdiena, 9.oktobris

 

Profesiju svētki

 

2.b klases skolēni

Saruna par profesijām, zīmējumu veidošana.

Jeļena Serova

 

Mācību ekskursija. Profesiju pasaule televīzijā.

 

Tallinn, Kloostrimetsa tee 58a, Pirita linnaosa.

8.a klases skolēni

9.c klase skolēni

Iepazīties ar televīzijas darbu, rosināt skolēnu interesi par telekomunikācijas profesijām.

Mērķis: Apzināt profesiju daudzveidību televīzija. Iepazīt profesiju pasaulē televīzija. Aktivitātes: Dažādu darba vietu iepazīšana televīzija; Diskusijā ar gidu par profesijām.

Jeļena Daškova

Marina Aleksikova

 

„Visas profesijas ir vajadzīgas, visas profesijas ir svarīgas”.

212.kab.

3.d klases skolēni

Skolēni iepazīstina ar savu vecāku profesijām. Pārrunas par profesiju daudzveidību

Raisa Vostrjakova

 

Mācību ekskursija uz lidostu

Lidosta “ Rīga”

1.c klases skolēni

Iepazīstināt skolēnus ar lidostas darbu un  darbiniekiem .

Viktorija Gepiņa-Steputenkova

 

“Satiec meistaru- sveču darinātājs.”

Rīgas Ostvalda vidusskola

3.-4. klašu skolēni

Iepazīst sveču darinātāja amatu, darba rīkus un materiālus. Apgūst dažādas sveču izgatavošanas tehnikas.

M.Kalniete- pedagogs karjeras konsultants

Trešdiena, 10.oktobris

11.00

 Mācību ekskursija uz lidostu

Lidosta “ Rīga”

5.d klases skolēni

Apmeklējot lidostu, mums būs iespēja iepazīties ar lidostas vēsturi, tās attīstību, aviosabiedrībām , darbinieku profesijām un pienākumiem.

Jeļena Brusjaņina

12.00

Rīgas radio un televīzijas torņa apmeklēšana 

Zaķusalas krastmala 1, Rīga

 

8 с. klases skolēni

Darba pasaules izpēte, iepazīst torņa vēsturi.

Jūlija Samkova

 

Absolventu klubs

 

301.kab.

12.a klases skolēni

Iepazīstināt skolēnus ar karjeras izvēles iespējām Latvijā.

Diskusija ar RGSL absolventu.

13.10.2018-

Izstādes "'Starptautiskās izglītības Dienas-2018 ‘’ apmeklējums.

Natalija Likovska

 

Zīmējumu konkurss “Profesijas mums apkārt”

113.kab.

2. с. klases skolēni

Iepazīšanās ar  profesijām, ar kurām mēs varam sastapties ikdienā. Radošā darbnīca.

Vera Gamajuna

 

 Mācību ekskursija

RTU Materiālzinātnes un lietišķas ķīmijas fakultāte

P.Valdena iela 3/7

10.b klases skolēni

Iepazīst RTU fakultātes, apgūstamās programmas un studentu ikdienu.

Aleksejs Lazarevs

14:15

Ekskursija- Lidosta ‘Rīga”

Lidosta “ Rīga”

4.a klases skolēni

Iepazīstināt ar lidostas vēsturi, tās attīstību, aviosabiedrībām, maršrutiem un citu ar lidojumiem saistītu informāciju. Iepazīties ar profesijām, kas saistītas ar pasažieru apkalpošanu.

O.Tjuļkina

 

“Satiec meistaru- sveču darinātājs.”

Rīgas Ostvalda vidusskola

3.-4. klašu skolēni

Iepazīst sveču darinātāja amatu, darba rīkus un materiālus. Apgūst dažādas sveču izgatavošanas tehnikas.

M.Kalniete- pedagogs karjeras konsultants

 

“Karjeras ceļa veidošana. Spēle- “Karjera.”

 

Rīgas Ostvalda vidusskola

11. un 12. klašu skolēni

Spēlējot spēli “Karjera”, izglītojamie apgūst profesijas izvēles principus, “pielaiko” dažādas profesijas, mācās novērtēt savu piemērotību profesijai.

Pedagogs karjeras konsultants

Jekaterina Kumancova

Ceturtdiena, 11.oktobris

plkst. 12.20

Tikšanās ar profesijas pārstāvi- sociālais darbinieks. 

 

mūz.kab.

6.b klases skolēni

Uzzināt par profesiju un darba pienākumiem

Diāna Bondareva

 

1. stunda

Karjeras iespēju izpēte

Metodika

“Profesiju mājas”’ vizualizēšana

305. kab

6.b klases skolēni

Atklāt dažādās

profesionālās nozarēs strādājošo speciālistu daudzveidību 

Pedagogs karjeras konsultants

Jekaterina Kumancova

 

Ekskursija uz policijas iecirkni

 

7.a klases skolēni

Iepazīstināt skolēnus ar karjeras izvēles iespējām policijā Latvijā.

Sandra Alehno

10.00

Dzelzceļa muzeja apmeklējums

Dzelzceļa muzejs

3.b. klases skolēni

Iepazīšanās ar profesijām.

Tatjana Averina

 

Vai vaļasprieks ir pamats tavai profesijai?

104.kab.

7.c klases skolēni

Burātājs  - sporta vai profesijas  pārstāvis.

Kā Tavs vaļasprieks var kļūt par profesiju?

Ļubova Kohane

 

Manas intereses un vērtības

302.kab

9.b klases skolēni

Diskusijas par interesēm un profesionālo piemērotību.

 Alla Padamane-Mečetina

 

Klases stunda -Karjeras spēle

 

107. kab.

5.c klases skolēni

Radošā spēle - profesiju izvēle. 

Irina Vahitova

 

Absolventu klubs

 

107. kab.

11.-b

12-a klases skolēni

Iepazīstināt skolēnus ar karjeras izvēles iespējām Latvijā – bankas sfērā.

Irina Vahitova

12.00.

Vecāku profesijas

309.kab.

1.a klases skolēni

Uzzināt par gida profesiju.

Valentīna Bogdanova

 

Futura live - 2

Rīga, „Elkor plaza”

7.b klases skolēni un vecāki

3D dizainera profesijas iespējas.

Tatjana Daktere

 

“Karjeras ceļa veidošana. Spēle- “Karjera.”

 

Rīgas Ostvalda vidusskola

11. un 12. klašu skolēni

Spēlējot spēli “Karjera”, izglītojamie apgūst profesijas izvēles principus, “pielaiko” dažādas profesijas, mācās novērtēt savu piemērotību profesijai.

Pedagogs karjeras konsultants

Jekaterina Kumancova

Piektdiena, 12.oktobris

 

6.stunda

Klases stunda :

Mūsu vecāku profesijas

205.kabinets

5.a klases skolēni

Uzzināt par vecāku profesijām. Diskusija- kā padarīt savu mīļāko nodarbību par atalgotu darbu un vai tiešām ar hobiju var nopelnīt?

Olga Juhneviča

 

Absolventu klubs

 (K Briskin 2015, M. Petrovs 2016)

118. kab.

11.a klases skolēni

Iepazīstināt skolēnus ar karjeras izvēles iespējām Latvijā un ārzemes.

 

Irina Fomina

 

Mācību ekskursija

Lidosta “ Rīga”

11.b klases skolēni

Iepazīstināt skolēnus ar karjeras izvēles iespējām Latvijā. Apmeklējot lidostu, mums būs iespēja iepazīties ar lidostas vēsturi, tās attīstību, aviosabiedrībām , darbinieku profesijām un pienākumiem.

Aleksejs Lazarevs

12:10-13:00

Audzināšanas stunda” Ko es zinu par skolotāja profesiju?”

210.kab

4.c klases skolēni

Skolēni iepazīstas ar skolotājas profesiju, meklē informāciju, klausās klases biedru apkopoto informāciju

Iveta Kļaviņa

 

Klases stunda par tēmu ‘Karjeras izvēle.  No hobija līdz profesijai. Diskusija.’

207. kab.

7.c klases skolēni

Diskusija, kā padarīt savu mīļāko nodarbību par atalgotu darbu un vai tiešām ar hobiju var nopelnīt?

Jūlija Samkova

8.stunda

Darba tirgus perspektīvas un lēmuma pieņemšana

217. kab.

10.a klases skolēni

Klases stunda

Diskusija par darba tirgus perspektīvam un lēmumu par karjeras izvēli pieņemšanu

Olga Nastina

10.00-14.00

Mācību ekskursija

Lattelecom

4.d klases skolēni un vecāki

Izzinoša ekskursija bērniem, kura ļauj apskatīties kā strādā Lattelecom centrs

Jeļena Bavrina

 

Ekskursija uz Saules muzeju

Rīga, Saules muzejs

2.c klases skolēni

Iepazīšanās ar astronoma profesiju. Radošā darbnīca.

Vera Gamajuna

7. stunda

 Profesiju daudzveidīgā pasaule.

315. kab.

7.a klases skolēni

Apzinās karjeras nozīmi cilvēka dzīvē.

Sandra Alehno

 

 

 

 

 

 

12:20

„Profesijas abece”

313.kab.

1. d klases skolēni

Burts un profesija ( S- skolotāja)

Anna Nužņenko

14.10

Klases stunda „Lomu spēle START - UP „

119.kab

7.b klases skolēni

Forma: kooperatīvais darbs, lomu spēle

Mērķis: iepazīstināt bērnus ar „start – up” būtību, to pamatprincipiem un galvenajām īpašībām. Dot priekšstatu par preču un pakalpojumu tirgu, mērķauditoriju un jaunu produktu tirgus pētījumiem.

Katrai grupai tiek dots uzdevums izpētīt un izanalizēt jaunu produktu ražošanas un pārdošanas perspektīvas. Izveidot produkta reklāmu un piesaistīt potenciālos finanšu investorus projektā realizācijai.

Tatjana Daktere

 

Ekskursija uz Latvijas leļļu animācijas studiju -

‘Avārijas brigāde”

“Iepazīsties – Leļļu kino!”

Filmu studija "Animācijas brigāde"

Rīgas Kinostudijas telpās

Šmerļa ielā 3

 

2.b klases skolēni

Pasākumu laikā bērniem tiek radīta lieliska iespēja klātienē redzēt un saprast, ko dara leļļu filmas režisors, operators, animators, dekorators, mākslinieks, kāda nozīme ir kamerai, gaismu uzstādījumam un dekorāciju uzbūvei.

Jeļena Serova

 

Es mācos domāt par savu nākotni

308. kab.

3. a klases skolēni

Stundas sākumā bērni stāsta kāda profesija viņiem patīk (atbildes rakstu uz tāfeles).Pēc tam skatām dokumentālo filmu par pieprasītākajām profesijām nākotnē. Stundas beigās skolēni zīme savu nākotnes profesiju.

Marina Kņižņika

11.00

Mācību ekskursija

Rīgas vēstures un kuģniecības muzejs

4.e. klases skolēni

Rīgas vēstures un kuģniecības muzejs ir muzejs Rīgā, kurā izstādītas ekspozīcijās par Rīgas vēsturi sākot ar pilsētas dibināšanu 1201. gadā un beidzot ar 20. gadsimta pirmo pusi. Skolēni mācās saskatīt senos amatus un profesijas.

Jeļena Platonova

 

Mācību ekskursija

Lāči

1.b klases skolēni

Iepazīsimies ar maizes gatavošanas procesu.

Valentīna Kuzņecova

 

Audzināšanas stunda „Iepazīšanās ar profesiju pasauli”

105. kab.

6.с klases skolēni

Darbs grupā. Skolēni stāsta par dažādām profesijām

Irēna Korkonosova

7 stunda

Izvēlies interesantu profesiju

104. kab.

7.с klases skolēni

Ielūdzam ciemos vecākus ( Dana Bubina) stāstīs par Latvijas vecāko rūpnīcu “Iļguciema kvass”, par savu  profesiju.

Ļubova Kohane

 

Klases stunda.

 Par ko es vēlos kļūt?

 

1.c klases skolēni

Skolēni iepazīstina viens otru ar savu sapņu profesiju

Viktorija Gepiņa-Steputenkova

 

Manu vecāku profesija

Clean R

Vietalvas iela 5, Rīga

4.b klases skolnieki

Pārstrādes uzņēmuma apmeklējums, iepazīst darba vidi un profesijas.

V.Stankevičs

13:20

Klases stunda “Būvē savu karjeru pats”

112.klab.

6.a klase

Skolēnu izvēles iespējas nākotnē, cik lielā mērā atkarīgs no paša, cik liela ir vecāku ietekme šajā vecumā.

J.Punga

 

Sagatavoja: Jekaterina Kumancova, Madara Kalniete

 

 

Datums: 1.10.2018

 

 

 

 Mūsu skola īpaši pievērsa uzmanību tēmām: profesiju pasaule, darba pasaules iepazīšana, pašizpēte, atbilstoši vecumposmiem un skolēnu interesēm. Skolā tika izveidots plašs pasākumu kopums, lai palīdzētu skolēniem izzināt savas karjeras iespējas, izvēlēties nākamo profesiju un izglītības ceļu atbilstoši savām spējām, interesēm un prasmēm, kā arī popularizēt karjeras atbalstu skolēniem.

Karjeras nedēļas ietvaros tika īstenoti 2 maksas pasākumi projekta ietvaros, skolēni individuāli apmeklēja pašvaldības organizētos pasākumus, kā arī daudzpusīgus skolā organizētos pasākumus. Sākumskolas skolēniem tika organizēts tematisks pasākums “Vai jābūvē karjera jau sākumskolā?”, bet 5.- 9.kl. skolēniem par tēmu “BŪVĒ SAVU KARJERU PATS!”, savukārt, vidusskolas jauniešiem tika organizētas diskusijas par karjeras atbalsta ietekmi viņu karjeras plānošanā un lēmumu pieņemšanā.

Sākumskolas skolēni (3. un 4. klases ) apguva  sveču darinātāja amatu. SIA Sveču darbnīcas meistaru vadībā izglītojamie uzzināja par sveču darināšanas vēsturi, materiāliem un sveču izgatavošanas tehnikām, kā arī praktiski pārbaudīja  savas spējas darināt sveces dažādās tehnikās.

Savukārt, mazākajās sākumskolas klasēs tika rīkotas dažādas nodarbības, kurās skolēni apguva savu vecāku un tuvāko ģimenes locekļu profesijas. Dažās klasēs par savu profesiju stāstīja paši vecāki, citās klasēs- skolēni stāstīja par vecāku nodarbošanos, kā arī bērni zīmēja vai rakstīja par zināmajām profesijām. Labas atsauksmes ieguva 2.b klases skolnieces tēvs, kurš stāstīja par savu karjeras ceļu, kļūstot par kormeistaru.

Iekļaujot Karjeras izglītības aspektus mācību saturā, audzināšanas vai valodu stundās sākumskolas un pamatskolas klases rakstīja darbus “Mana nākotnes profesija”. Savukārt, 6. un 8. klases skolēni  vizuālās mākslas stundās, apgūstot tēmu- komikss, zīmēja komiksu "Mana sapņu profesija". Savos darbos skolēni mēģināja atspoguļot:  darba pienākumus, darba vidi, darba specifiku, darba rīkus, rakstura īpašības, kuras nepieciešamas konkrētajai profesijai. Mājturības stundās meitenes jau pirms Karjeras nedēļas pētīja Latvijas amatniecību un meklēja konkrētas profesijas, kas saistītas ar mājturību, gatavojot prezentācijas par kādu no amatniecības veidiem un kā tas atšķiras mūsdienās. Skolniecēm bija uzdevums atrast amata, jeb darba aprakstu, ko konkrēti izgatavoja meistari, kādi materiāli un darba rīki nepieciešami, kā arī darba vietas specifiskos nosaukumus, ja tādi ir. Skolnieces pirmo reizi uzzināja par dažām profesijām, iepriekš strādājot ar tekstu par amatniecību Latvijā Viduslaikos, kā arī iepazina daudz jaunu vārdu. Tāpat arī citos priekšmetos Karjeras nedēļas laikā tika pievērsta uzmanība profesijām konkrētajos priekšmetos. Jau vairākus gadus skolēni veiksmīgi apgūst profesiju plašo pasauli ģeogrāfijā, mūzikā un bioloģijā.

Pamatskolas skolēniem populārākās bija ekskursijas uz dažādām vietām, dzīvē apskatot konkrētas darba vides un ražotņu darbību. Ik gadu mūsu skolas skolēni dodas uz “Lāču” maiznīcu, “Ādažu čipsiem”, starptautisko lidostu “Rīga”.  Šogad 8.a un 9.c klases skolēni apmeklēja teletorni Tallinā, kur uzzināja daudz jauna par ļoti dažādām televīzijas profesijām un televīzijas darbu. Skolēniem bija iespēja redzēt reālas darba vietas un diskutēt ar gidu par dažādajām profesijām televīzijā, kā arī personības piemērotību katrai profesijai. 5-b klase apmeklēja čipsu fabriku Ādažos., kur tika stāstīts no kurā gada sāka strādāt fabrika, cik cilvēku strādā (kas par ko atbild). Katram skolēnam bija iespēja izgatavot savus čipsus un pievienot mīļākas garšvielas, iejūtoties produktu veidotāju- pavāru lomā.

Vidusskolēni vairāk diskutēja par dažādām karjeras izvēles jomām, atbilstoši interesēm, kā arī apmeklēja pašvaldības organizētos pasākumus. 10.a klases jaunieši pēc pašu izvēles paviesojās Latvijas Universitātes Dabas mājas organizētajos pasākumos Zinātnieku nakts ietvaros, bet 11.-b klases komanda piedalījās jauniešu diskusijā “Vadi savu karjeru pats” Rīgas Natālijas Draudziņas vidusskolā. 11. un 12. klašu jaunieši piedalījās spēlē “Karjera”, kur izzināja  karjeras izvēles ceļus, mācoties noteikt savas stiprās un vājās puses, izvēloties profesijas jomu, balstoties uz gribu-varu-vajag principiem. Jauniešiem ļoti patika aktīvais darbs grupās, iejūtoties dažādās profesijās un izspēlējot ikdienišķas darba situācijas, pēc tam tās analizējot ar treneriem, mēģinot izprast kāpēc kāda profesija vienam var būt veiksmīga izvēle, bet citiem ne. Ļoti vērtīgs bija arī individuālais darbs, kurš ļāva jauniešiem labāk izprast sevi un kā pareizāk izvērtēt savas stiprās un vājās puses, kā izmantot šīs zināšanas, izvēloties savu nākotnes profesionālo darbību.

Karjeras nedēļas ietvaros ROVS PKK bija iespēja aprobēt specializētu karjeras izglītības attīstības atbalsta metodiku, to novērtēt un ieteikt kolēģiem. Diezgan veiksmīga bija “Profesiju mājās vizualizēšana” krievu valodas stundās 6. klasē, kur skolēni grupās veidoja plakātus par profesijām un kopīgi prezentēja tos, kas ļāva skolēniem padziļināt izpētīt sev interesējošās profesijas. 8. klasēm vislabāk patika “karjeras kompass”, kur skolēniem bija iespējas pašiem iziet kompasu, vizuāli ieraudzīt un labāk izprast kāpēc karjeras izvēle ir sarežģīts process. Skolēni mācījās pareizi uzdot jautājumus un formulēt atbildes, analizēt dzirdēto un veikt spriedumus, attīstot empātiju un klausīšanās spējas. 8. un 9. klasēs skolnieki risināja 2 veidu krustvārdu mīklas par profesijām. Diemžēl, piedāvātās profesijas skolēniem nelikās īpaši interesantas un labprātāk skolēni piedāvāja savas izvēlētās profesijas un to skaidrojumus.

Karjeras nedēļas gaitā skolēni paplašināja savu redzesloku, apmeklēja dažādas  pilsētas pašvaldības iestādes, mācījās  vākt  un  analizēt  informāciju, secināt. Bērni darbojās bibliotēkā ar informācijas avotiem, gāja un brauca aizraujošās ekskursijās, prezentēja savus darbus.

Paldies klašu audzinātājiem un vecākiem, kas aktīvi piedalījās Karjeras nedēļas pasākumos!

Informāciju apkopoja un sagatavoja ROVS PKK: Jekaterina Kumancova un Madara Kalniete

ROVS skolēni sveču darināšanas meistarklasē.

image-20201006200101-1

image-20201006200101-2

 

ROVS skolēni diskusijā “Vadi savu karjeru pats”

image-20201006200101-3

ROVS skolēni spēlē “Karjera”

image-20201006200101-4

ROVS skolēnu komiksi "Mana sapņu profesija"

image-20201006200101-5

image-20201006200101-6

 

 

 

ROVS skolēni “Profesiju mājās vizualizēšana”

image-20201006200101-7

image-20201006200101-8