2018.gada 8.-12.oktobris
Skola: Rīgas Ostvalda vidusskola
Karjeras izglītības jautājumu koordinators - Jekaterina Kumancova, 26428424, rukzakova@inbox.lv
Madara Kalniete, 29680887, madarakalniete@inbox.lv
Skolas pasākumu plāns
Cikos? |
Kas? Pasākuma nosaukums |
Kur? Vieta |
Kam? Mērķa auditorija |
Par ko? Pasākuma īsa anotācija |
Kontaktpersona? |
Pirmdiena, 8.oktobris |
|||||
4. stunda |
Karjeras kompasa metodika |
305. kab. |
8.b klases skolēni |
Atbalsts skolēniem. Karjeras kompetenču veidošana ar metodikas palīdzību Karjeras dialogs: galvenie pamatprincipi. |
Pedagogs karjeras konsultants Jekaterina Kumancova |
9:20 |
Klases stunda “Kas es gribētu būt?” |
112.kab. |
2.a klase |
Izzināt skolēnu priekšstatus par nākotnes profesiju, par veiksmīgu karjeru. |
J.Punga |
2,4,5 stunda |
Atmini profesiju! |
218.kab. |
8.a, 8.b, 8.c klases meitenes |
Karjeras izglītības metodikas aprobācija. |
M.Kalniete- pedagogs karjeras konsultants |
Otrdiena, 9.oktobris |
|||||
|
Profesiju svētki |
|
2.b klases skolēni |
Saruna par profesijām, zīmējumu veidošana. |
Jeļena Serova |
|
Mācību ekskursija. Profesiju pasaule televīzijā.
|
Tallinn, Kloostrimetsa tee 58a, Pirita linnaosa. |
8.a klases skolēni 9.c klase skolēni |
Iepazīties ar televīzijas darbu, rosināt skolēnu interesi par telekomunikācijas profesijām. Mērķis: Apzināt profesiju daudzveidību televīzija. Iepazīt profesiju pasaulē televīzija. Aktivitātes: Dažādu darba vietu iepazīšana televīzija; Diskusijā ar gidu par profesijām. |
Jeļena Daškova Marina Aleksikova |
|
„Visas profesijas ir vajadzīgas, visas profesijas ir svarīgas”. |
212.kab. |
3.d klases skolēni |
Skolēni iepazīstina ar savu vecāku profesijām. Pārrunas par profesiju daudzveidību |
Raisa Vostrjakova |
|
Mācību ekskursija uz lidostu |
Lidosta “ Rīga” |
1.c klases skolēni |
Iepazīstināt skolēnus ar lidostas darbu un darbiniekiem . |
Viktorija Gepiņa-Steputenkova |
|
“Satiec meistaru- sveču darinātājs.” |
Rīgas Ostvalda vidusskola |
3.-4. klašu skolēni |
Iepazīst sveču darinātāja amatu, darba rīkus un materiālus. Apgūst dažādas sveču izgatavošanas tehnikas. |
M.Kalniete- pedagogs karjeras konsultants |
Trešdiena, 10.oktobris |
|||||
11.00 |
Mācību ekskursija uz lidostu |
Lidosta “ Rīga” |
5.d klases skolēni |
Apmeklējot lidostu, mums būs iespēja iepazīties ar lidostas vēsturi, tās attīstību, aviosabiedrībām , darbinieku profesijām un pienākumiem. |
Jeļena Brusjaņina |
12.00 |
Rīgas radio un televīzijas torņa apmeklēšana |
Zaķusalas krastmala 1, Rīga
|
8 с. klases skolēni |
Darba pasaules izpēte, iepazīst torņa vēsturi. |
Jūlija Samkova |
|
Absolventu klubs
|
301.kab. |
12.a klases skolēni |
Iepazīstināt skolēnus ar karjeras izvēles iespējām Latvijā. Diskusija ar RGSL absolventu. 13.10.2018- Izstādes "'Starptautiskās izglītības Dienas-2018 ‘’ apmeklējums. |
Natalija Likovska |
|
Zīmējumu konkurss “Profesijas mums apkārt” |
113.kab. |
2. с. klases skolēni |
Iepazīšanās ar profesijām, ar kurām mēs varam sastapties ikdienā. Radošā darbnīca. |
Vera Gamajuna |
|
Mācību ekskursija RTU Materiālzinātnes un lietišķas ķīmijas fakultāte |
P.Valdena iela 3/7 |
10.b klases skolēni |
Iepazīst RTU fakultātes, apgūstamās programmas un studentu ikdienu. |
Aleksejs Lazarevs |
14:15 |
Ekskursija- Lidosta ‘Rīga” |
Lidosta “ Rīga” |
4.a klases skolēni |
Iepazīstināt ar lidostas vēsturi, tās attīstību, aviosabiedrībām, maršrutiem un citu ar lidojumiem saistītu informāciju. Iepazīties ar profesijām, kas saistītas ar pasažieru apkalpošanu. |
O.Tjuļkina |
|
“Satiec meistaru- sveču darinātājs.” |
Rīgas Ostvalda vidusskola |
3.-4. klašu skolēni |
Iepazīst sveču darinātāja amatu, darba rīkus un materiālus. Apgūst dažādas sveču izgatavošanas tehnikas. |
M.Kalniete- pedagogs karjeras konsultants |
|
“Karjeras ceļa veidošana. Spēle- “Karjera.”
|
Rīgas Ostvalda vidusskola |
11. un 12. klašu skolēni |
Spēlējot spēli “Karjera”, izglītojamie apgūst profesijas izvēles principus, “pielaiko” dažādas profesijas, mācās novērtēt savu piemērotību profesijai. |
Pedagogs karjeras konsultants Jekaterina Kumancova |
Ceturtdiena, 11.oktobris |
|||||
plkst. 12.20 |
Tikšanās ar profesijas pārstāvi- sociālais darbinieks.
|
mūz.kab. |
6.b klases skolēni |
Uzzināt par profesiju un darba pienākumiem |
Diāna Bondareva
|
1. stunda |
Karjeras iespēju izpēte Metodika “Profesiju mājas”’ vizualizēšana |
305. kab |
6.b klases skolēni |
Atklāt dažādās profesionālās nozarēs strādājošo speciālistu daudzveidību |
Pedagogs karjeras konsultants Jekaterina Kumancova |
|
Ekskursija uz policijas iecirkni |
|
7.a klases skolēni |
Iepazīstināt skolēnus ar karjeras izvēles iespējām policijā Latvijā. |
Sandra Alehno |
10.00 |
Dzelzceļa muzeja apmeklējums |
Dzelzceļa muzejs |
3.b. klases skolēni |
Iepazīšanās ar profesijām. |
Tatjana Averina |
|
Vai vaļasprieks ir pamats tavai profesijai? |
104.kab. |
7.c klases skolēni |
Burātājs - sporta vai profesijas pārstāvis. Kā Tavs vaļasprieks var kļūt par profesiju? |
Ļubova Kohane |
|
Manas intereses un vērtības |
302.kab |
9.b klases skolēni |
Diskusijas par interesēm un profesionālo piemērotību. |
Alla Padamane-Mečetina |
|
Klases stunda -Karjeras spēle
|
107. kab. |
5.c klases skolēni |
Radošā spēle - profesiju izvēle. |
Irina Vahitova |
|
Absolventu klubs
|
107. kab. |
11.-b 12-a klases skolēni |
Iepazīstināt skolēnus ar karjeras izvēles iespējām Latvijā – bankas sfērā. |
Irina Vahitova |
12.00. |
Vecāku profesijas |
309.kab. |
1.a klases skolēni |
Uzzināt par gida profesiju. |
Valentīna Bogdanova |
|
Futura live - 2 |
Rīga, „Elkor plaza” |
7.b klases skolēni un vecāki |
3D dizainera profesijas iespējas. |
Tatjana Daktere |
|
“Karjeras ceļa veidošana. Spēle- “Karjera.”
|
Rīgas Ostvalda vidusskola |
11. un 12. klašu skolēni |
Spēlējot spēli “Karjera”, izglītojamie apgūst profesijas izvēles principus, “pielaiko” dažādas profesijas, mācās novērtēt savu piemērotību profesijai. |
Pedagogs karjeras konsultants Jekaterina Kumancova |
Piektdiena, 12.oktobris |
|||||
|
|||||
6.stunda |
Klases stunda : Mūsu vecāku profesijas |
205.kabinets |
5.a klases skolēni |
Uzzināt par vecāku profesijām. Diskusija- kā padarīt savu mīļāko nodarbību par atalgotu darbu un vai tiešām ar hobiju var nopelnīt? |
Olga Juhneviča |
|
Absolventu klubs (K Briskin 2015, M. Petrovs 2016) |
118. kab. |
11.a klases skolēni |
Iepazīstināt skolēnus ar karjeras izvēles iespējām Latvijā un ārzemes.
|
Irina Fomina |
|
Mācību ekskursija |
Lidosta “ Rīga” |
11.b klases skolēni |
Iepazīstināt skolēnus ar karjeras izvēles iespējām Latvijā. Apmeklējot lidostu, mums būs iespēja iepazīties ar lidostas vēsturi, tās attīstību, aviosabiedrībām , darbinieku profesijām un pienākumiem. |
Aleksejs Lazarevs |
12:10-13:00 |
Audzināšanas stunda” Ko es zinu par skolotāja profesiju?” |
210.kab |
4.c klases skolēni |
Skolēni iepazīstas ar skolotājas profesiju, meklē informāciju, klausās klases biedru apkopoto informāciju |
Iveta Kļaviņa |
|
Klases stunda par tēmu ‘Karjeras izvēle. No hobija līdz profesijai. Diskusija.’ |
207. kab. |
7.c klases skolēni |
Diskusija, kā padarīt savu mīļāko nodarbību par atalgotu darbu un vai tiešām ar hobiju var nopelnīt? |
Jūlija Samkova |
8.stunda |
Darba tirgus perspektīvas un lēmuma pieņemšana |
217. kab. |
10.a klases skolēni |
Klases stunda Diskusija par darba tirgus perspektīvam un lēmumu par karjeras izvēli pieņemšanu |
Olga Nastina |
10.00-14.00 |
Mācību ekskursija |
Lattelecom |
4.d klases skolēni un vecāki |
Izzinoša ekskursija bērniem, kura ļauj apskatīties kā strādā Lattelecom centrs |
Jeļena Bavrina |
|
Ekskursija uz Saules muzeju |
Rīga, Saules muzejs |
2.c klases skolēni |
Iepazīšanās ar astronoma profesiju. Radošā darbnīca. |
Vera Gamajuna |
7. stunda |
Profesiju daudzveidīgā pasaule. |
315. kab. |
7.a klases skolēni |
Apzinās karjeras nozīmi cilvēka dzīvē. |
Sandra Alehno |
|
|
|
|
|
|
12:20 |
„Profesijas abece” |
313.kab. |
1. d klases skolēni |
Burts un profesija ( S- skolotāja) |
Anna Nužņenko |
14.10 |
Klases stunda „Lomu spēle START - UP „ |
119.kab |
7.b klases skolēni |
Forma: kooperatīvais darbs, lomu spēle Mērķis: iepazīstināt bērnus ar „start – up” būtību, to pamatprincipiem un galvenajām īpašībām. Dot priekšstatu par preču un pakalpojumu tirgu, mērķauditoriju un jaunu produktu tirgus pētījumiem. Katrai grupai tiek dots uzdevums izpētīt un izanalizēt jaunu produktu ražošanas un pārdošanas perspektīvas. Izveidot produkta reklāmu un piesaistīt potenciālos finanšu investorus projektā realizācijai. |
Tatjana Daktere |
|
Ekskursija uz Latvijas leļļu animācijas studiju - ‘Avārijas brigāde” “Iepazīsties – Leļļu kino!” |
Filmu studija "Animācijas brigāde" Rīgas Kinostudijas telpās Šmerļa ielā 3
|
2.b klases skolēni |
Pasākumu laikā bērniem tiek radīta lieliska iespēja klātienē redzēt un saprast, ko dara leļļu filmas režisors, operators, animators, dekorators, mākslinieks, kāda nozīme ir kamerai, gaismu uzstādījumam un dekorāciju uzbūvei. |
Jeļena Serova |
|
Es mācos domāt par savu nākotni |
308. kab. |
3. a klases skolēni |
Stundas sākumā bērni stāsta kāda profesija viņiem patīk (atbildes rakstu uz tāfeles).Pēc tam skatām dokumentālo filmu par pieprasītākajām profesijām nākotnē. Stundas beigās skolēni zīme savu nākotnes profesiju. |
Marina Kņižņika |
11.00 |
Mācību ekskursija |
Rīgas vēstures un kuģniecības muzejs |
4.e. klases skolēni |
Rīgas vēstures un kuģniecības muzejs ir muzejs Rīgā, kurā izstādītas ekspozīcijās par Rīgas vēsturi sākot ar pilsētas dibināšanu 1201. gadā un beidzot ar 20. gadsimta pirmo pusi. Skolēni mācās saskatīt senos amatus un profesijas. |
Jeļena Platonova |
|
Mācību ekskursija |
Lāči |
1.b klases skolēni |
Iepazīsimies ar maizes gatavošanas procesu. |
Valentīna Kuzņecova |
|
Audzināšanas stunda „Iepazīšanās ar profesiju pasauli” |
105. kab. |
6.с klases skolēni |
Darbs grupā. Skolēni stāsta par dažādām profesijām |
Irēna Korkonosova |
7 stunda |
Izvēlies interesantu profesiju |
104. kab. |
7.с klases skolēni |
Ielūdzam ciemos vecākus ( Dana Bubina) stāstīs par Latvijas vecāko rūpnīcu “Iļguciema kvass”, par savu profesiju. |
Ļubova Kohane |
|
Klases stunda. Par ko es vēlos kļūt? |
|
1.c klases skolēni |
Skolēni iepazīstina viens otru ar savu sapņu profesiju |
Viktorija Gepiņa-Steputenkova |
|
Manu vecāku profesija |
Clean R Vietalvas iela 5, Rīga |
4.b klases skolnieki |
Pārstrādes uzņēmuma apmeklējums, iepazīst darba vidi un profesijas. |
V.Stankevičs |
13:20 |
Klases stunda “Būvē savu karjeru pats” |
112.klab. |
6.a klase |
Skolēnu izvēles iespējas nākotnē, cik lielā mērā atkarīgs no paša, cik liela ir vecāku ietekme šajā vecumā. |
J.Punga |
Sagatavoja: Jekaterina Kumancova, Madara Kalniete
Datums: 1.10.2018
Mūsu skola īpaši pievērsa uzmanību tēmām: profesiju pasaule, darba pasaules iepazīšana, pašizpēte, atbilstoši vecumposmiem un skolēnu interesēm. Skolā tika izveidots plašs pasākumu kopums, lai palīdzētu skolēniem izzināt savas karjeras iespējas, izvēlēties nākamo profesiju un izglītības ceļu atbilstoši savām spējām, interesēm un prasmēm, kā arī popularizēt karjeras atbalstu skolēniem.
Karjeras nedēļas ietvaros tika īstenoti 2 maksas pasākumi projekta ietvaros, skolēni individuāli apmeklēja pašvaldības organizētos pasākumus, kā arī daudzpusīgus skolā organizētos pasākumus. Sākumskolas skolēniem tika organizēts tematisks pasākums “Vai jābūvē karjera jau sākumskolā?”, bet 5.- 9.kl. skolēniem par tēmu “BŪVĒ SAVU KARJERU PATS!”, savukārt, vidusskolas jauniešiem tika organizētas diskusijas par karjeras atbalsta ietekmi viņu karjeras plānošanā un lēmumu pieņemšanā.
Sākumskolas skolēni (3. un 4. klases ) apguva sveču darinātāja amatu. SIA Sveču darbnīcas meistaru vadībā izglītojamie uzzināja par sveču darināšanas vēsturi, materiāliem un sveču izgatavošanas tehnikām, kā arī praktiski pārbaudīja savas spējas darināt sveces dažādās tehnikās.
Savukārt, mazākajās sākumskolas klasēs tika rīkotas dažādas nodarbības, kurās skolēni apguva savu vecāku un tuvāko ģimenes locekļu profesijas. Dažās klasēs par savu profesiju stāstīja paši vecāki, citās klasēs- skolēni stāstīja par vecāku nodarbošanos, kā arī bērni zīmēja vai rakstīja par zināmajām profesijām. Labas atsauksmes ieguva 2.b klases skolnieces tēvs, kurš stāstīja par savu karjeras ceļu, kļūstot par kormeistaru.
Iekļaujot Karjeras izglītības aspektus mācību saturā, audzināšanas vai valodu stundās sākumskolas un pamatskolas klases rakstīja darbus “Mana nākotnes profesija”. Savukārt, 6. un 8. klases skolēni vizuālās mākslas stundās, apgūstot tēmu- komikss, zīmēja komiksu "Mana sapņu profesija". Savos darbos skolēni mēģināja atspoguļot: darba pienākumus, darba vidi, darba specifiku, darba rīkus, rakstura īpašības, kuras nepieciešamas konkrētajai profesijai. Mājturības stundās meitenes jau pirms Karjeras nedēļas pētīja Latvijas amatniecību un meklēja konkrētas profesijas, kas saistītas ar mājturību, gatavojot prezentācijas par kādu no amatniecības veidiem un kā tas atšķiras mūsdienās. Skolniecēm bija uzdevums atrast amata, jeb darba aprakstu, ko konkrēti izgatavoja meistari, kādi materiāli un darba rīki nepieciešami, kā arī darba vietas specifiskos nosaukumus, ja tādi ir. Skolnieces pirmo reizi uzzināja par dažām profesijām, iepriekš strādājot ar tekstu par amatniecību Latvijā Viduslaikos, kā arī iepazina daudz jaunu vārdu. Tāpat arī citos priekšmetos Karjeras nedēļas laikā tika pievērsta uzmanība profesijām konkrētajos priekšmetos. Jau vairākus gadus skolēni veiksmīgi apgūst profesiju plašo pasauli ģeogrāfijā, mūzikā un bioloģijā.
Pamatskolas skolēniem populārākās bija ekskursijas uz dažādām vietām, dzīvē apskatot konkrētas darba vides un ražotņu darbību. Ik gadu mūsu skolas skolēni dodas uz “Lāču” maiznīcu, “Ādažu čipsiem”, starptautisko lidostu “Rīga”. Šogad 8.a un 9.c klases skolēni apmeklēja teletorni Tallinā, kur uzzināja daudz jauna par ļoti dažādām televīzijas profesijām un televīzijas darbu. Skolēniem bija iespēja redzēt reālas darba vietas un diskutēt ar gidu par dažādajām profesijām televīzijā, kā arī personības piemērotību katrai profesijai. 5-b klase apmeklēja čipsu fabriku Ādažos., kur tika stāstīts no kurā gada sāka strādāt fabrika, cik cilvēku strādā (kas par ko atbild). Katram skolēnam bija iespēja izgatavot savus čipsus un pievienot mīļākas garšvielas, iejūtoties produktu veidotāju- pavāru lomā.
Vidusskolēni vairāk diskutēja par dažādām karjeras izvēles jomām, atbilstoši interesēm, kā arī apmeklēja pašvaldības organizētos pasākumus. 10.a klases jaunieši pēc pašu izvēles paviesojās Latvijas Universitātes Dabas mājas organizētajos pasākumos Zinātnieku nakts ietvaros, bet 11.-b klases komanda piedalījās jauniešu diskusijā “Vadi savu karjeru pats” Rīgas Natālijas Draudziņas vidusskolā. 11. un 12. klašu jaunieši piedalījās spēlē “Karjera”, kur izzināja karjeras izvēles ceļus, mācoties noteikt savas stiprās un vājās puses, izvēloties profesijas jomu, balstoties uz gribu-varu-vajag principiem. Jauniešiem ļoti patika aktīvais darbs grupās, iejūtoties dažādās profesijās un izspēlējot ikdienišķas darba situācijas, pēc tam tās analizējot ar treneriem, mēģinot izprast kāpēc kāda profesija vienam var būt veiksmīga izvēle, bet citiem ne. Ļoti vērtīgs bija arī individuālais darbs, kurš ļāva jauniešiem labāk izprast sevi un kā pareizāk izvērtēt savas stiprās un vājās puses, kā izmantot šīs zināšanas, izvēloties savu nākotnes profesionālo darbību.
Karjeras nedēļas ietvaros ROVS PKK bija iespēja aprobēt specializētu karjeras izglītības attīstības atbalsta metodiku, to novērtēt un ieteikt kolēģiem. Diezgan veiksmīga bija “Profesiju mājās vizualizēšana” krievu valodas stundās 6. klasē, kur skolēni grupās veidoja plakātus par profesijām un kopīgi prezentēja tos, kas ļāva skolēniem padziļināt izpētīt sev interesējošās profesijas. 8. klasēm vislabāk patika “karjeras kompass”, kur skolēniem bija iespējas pašiem iziet kompasu, vizuāli ieraudzīt un labāk izprast kāpēc karjeras izvēle ir sarežģīts process. Skolēni mācījās pareizi uzdot jautājumus un formulēt atbildes, analizēt dzirdēto un veikt spriedumus, attīstot empātiju un klausīšanās spējas. 8. un 9. klasēs skolnieki risināja 2 veidu krustvārdu mīklas par profesijām. Diemžēl, piedāvātās profesijas skolēniem nelikās īpaši interesantas un labprātāk skolēni piedāvāja savas izvēlētās profesijas un to skaidrojumus.
Karjeras nedēļas gaitā skolēni paplašināja savu redzesloku, apmeklēja dažādas pilsētas pašvaldības iestādes, mācījās vākt un analizēt informāciju, secināt. Bērni darbojās bibliotēkā ar informācijas avotiem, gāja un brauca aizraujošās ekskursijās, prezentēja savus darbus.
Paldies klašu audzinātājiem un vecākiem, kas aktīvi piedalījās Karjeras nedēļas pasākumos!
Informāciju apkopoja un sagatavoja ROVS PKK: Jekaterina Kumancova un Madara Kalniete
ROVS skolēni sveču darināšanas meistarklasē.
ROVS skolēni diskusijā “Vadi savu karjeru pats”
ROVS skolēni spēlē “Karjera”
ROVS skolēnu komiksi "Mana sapņu profesija"
ROVS skolēni “Profesiju mājās vizualizēšana”